Allmänt
För att genomföra ett köp krävs att du är myndig och över 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans medgivande.
Leverans
Sverige:
Frakten kostar 49kr och läggs till i kassan.
Postnord Brev: Leverans till brevlåda eller uthämtning på Postnord utlämningsställe.
Leveranstid är normalt 3-7 arbetsdagar. Vi försöker alltid skicka ut beställningarna så att du har ordern så fort som möjligt. Transporten är inte temperaturreglerad. Vi reserverar oss för tillfällig slutförsäljning och längre leveranstider. Under och omkring Black Friday och högtider såsom påsk, jul och nyår kan längre leveranstider förekomma pga höga förseningar i hanteringen och transport.
Kontrollera alltid produkterna noga direkt vid leverans. Eventuella fraktskador på emballage eller produkter måste anmälas direkt till fraktbolaget vid leverans eller uthämtning inom 5 dagar efter leveransdatum för att vara giltiga. Annars kan ingen ersättning för skador utgå.
Om du fått fel vara eller om dina varor är skadade ber vi dig kontakta vår kundservice så snabbt som möjligt så vi kan hjälpa dig. Är emballaget skadat ska det alltid mottagas/hämtas ut, så att produkterna kan utvärderas, kontakta sedan oss så hjälper vi dig. Annars tillkommer returavgift på 100kr.
Om du ej mottagit din leverans ska du kontakta vår kundservice. Det är kundens ansvar att adressen stämmer, vid korrigering av felaktig adress debiteras upp till 250kr. Vid outlöst eller olevererbart paket debiteras upp till 500kr. Kontakta oss på [email protected].
Spara alltid orginalkartongen för eventuella garantiåtgärder.
Betalningsmetoder
Både privatpersoner och företag kan handla hos oss. Vi använder Klarna Checkout och där finns följande betalningsmetoder:
- Klarna Konto
Klarna Konto med delbetalning. Endast privatpersoner.
- Klarna Betala Direkt
Betala direkt via Klarna med mobilt bankid. Endast privatpersoner.
- Kort
Betala med VISA, MasterCard eller American Express.
- Internetbank
Betala via internetbank (direktbetalning). Endast för privatpersoner.
- Swish
Betala med Swish-appen och Mobilt bank-id.
Sidan använder Googles tjänster för att bättre kunna betjäna dig som kund. Detta innebär att Google kan spara viss information i form av "cookies" i din webbläsare. Om du inte vill att detta skall ske kan du blockera detta genom att gå in på https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/ och följa instruktionerna.
Ångerrätt, returrätt och reklamationer
Som kund har du 14 dagars full returrätt från och med mottagandet av varan. Varan skall vara oanvänd, i obruten oskadd förpackning så att produkten är i orginalskick. Returen blir först godkänd när varan blivit inspekterad av vår personal. Vi återbetalar ej eventuella påminnelseavgifter. Du står för fraktkostnaden av returvaran. Om vi har skickat fel vara står vi för fraktkostnaden. Följesedel eller faktura måste finnas med i paketet vid retur. Om vi inte kan se vem returen kommer ifrån kan vi ej godkänna returen. Outhämtat paket debiteras med upp till 300kr. Orginalemballage ska alltid sparas för returer och service.
Innan en retur måste du kontakta vår kundservice på [email protected] och få returen godkänd. Tänk på att tydligt skriva ut avsändaren så vi kan se vem returen kommer ifrån.
En vara kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Vid reklamation av en vara kontaktar du vår kundtjänst för vidare instruktioner.
Returadress:
Perikles AB
Väktaregatan 8
271 31 Ystad
Sverige
Kontakta alltid vår kundtjänst om du har problem, frågor eller kommentarer. Vi svarar så snabbt vi kan och kommer alltid göra vårt bästa för att du som kund ska bli nöjd med våra produkter.
Reservationer
Vi reserverar oss mot felskrivningar, fel i produktbeskrivningar och prisjusteringar.
Alla uppgifter och texter på hemsidan lämnas med reservation för felskrivningar, ändringar, kampanjer och priserjusteringar.
Produkters och förpackningars utseende i produktbilder kan variera.